Almorzos para a Saúde

Os alumnos de 3º de ESO A-B da asignatura Obradoiro de iniciativas emprendedoras do IES Neira Vilas de Oleiros acabamos de desenvolver con éxito o noso primeiro proxecto emprendedor denominado “ALMORZOS PAR A A SAÚDE”

(foto do grupo)
(foto do grupo)

Conseguimos ofertar de forma gratuíta un almorzo completo e saudábel para todos os alumnos e alumnas do instituto.

Tivemos que facer enquisas, presupostos, pedir asesoramento sobre nutrición, buscar empresas financiadoras, organizar os grupos de almorzo e servilo durante unha semana.

Explicamos aos nosos compañeiros que un almorzo completo debe estar integrado por alimentos de tres grupos: lácteos, cereais e froita. Seguindo esta recomendación os alumnos podían escoller de todo. Plátanos, mazás, laranxas, kiwis, zumes, leite, queixo fresco, yogur, mel, cereais, pan con tomate ou aceite de oliva ou xamón serrano. ¡Casi nada! Moitos tomaron un bo almorzo e algúns dixeron que non lles gustaba. Xa vemos que o dos gustos é moi persoal.

(Un grupo almorzando)
(Un grupo almorzando)

Cando empezamos non pensabamos que seríamos capaces de conseguilo. Por iso queremos mostrar públicamente o noso agradecemento as persoas e entidades que escoitaron o noso proxecto, creron en nós, nos aportaron fondos ou lotes de productos ou nos ofreceron asesoría sobre alimentación pediátrica.

Moitas grazas: Gadis, Familia, Concello Oleiros, Caixa Galicia, Caixa Nova, La Caixa, BBVA, Caixa España e doctor Leopoldo García Alons. Tamén un agradecemento especial para Esther que quentou o leite e nos axudou coa organización.

Carta a “La opinión”

IES Oleiros – Almorzo para a saúde

Os alumnos de 3º de ESO A-B da asignatura Obradoiro de Iniciativas Emprendedoras do IES Neira Vilas de Oleiros acabamos de desenvolver o noso primeiro proxecto emprendedor. Co noso traballo conseguimos proporcionarlles de forma gratuíta ós nosos compañeiros de todo o instituto un almorzo completo e saudable na semana anterior ó día 7 de abril que é o Día Mundial da Saúde.

Tivemos que facer varios traballos. Enquisas para saber como almorza o alumnado, pedir consello para un bo almorzo a un nutricionista especializado, facer o orzamento, visitar distintas entidades para explicar o proxecto e pedir financiación. E ademais servimos o almorzo todas as mañás desa semana.

Desde aquí queremos dar as grazas publicamente a Gadis, Familia, Concello de Oleiros, Caixa Galicia, Caixa Nova, La Caixa, BBVA e o doctor Leopoldo García Alonso, xa que sen a súa axuda non se realizaría con éxito o noso proxecto.

“Cómo foi a miña vida” charlas do Departamento de Historia

Durante o mes de Abril celebráronse unha serie de charlas e visionado de películas, dentro das actividades do Departamento de Historia.

Estas actividades están en relación co traballo realizado en cuarto de ESO sobre as biografías dos seus abós.

A charla de : D. Serafín Mourelle, foi organizada polos a alumnos de cuarto B, Nicolás Villegas, Noelia González e Juán Martínez Piñeiro. Foi lido o poema de Celaya “la poesía es una arma cargada de futuro” por Nuria Amado, Ana Barcón, Laura Grobas e Héctor Galindo.

Carmen Miguez Sanguiñedo, foi acompañada na charla por Tamara Rosende e Angeles Albacete, formaron parte da comisión de organización Cristian Garea e Oscar Vázquez. Jéssica Vilariño e Jénnifer Alvarez leron uns poemas de Juan Gelman e de Benedetti.

O filme “Ay Carmela” de Carlos Saura foi organizado por Claudia Calvelo e presentado por Patricia Villar.

“Cómo foi a miña vida” charlas do Departamento de Historia

D.Serafín Mourelle
D.Serafín Mourelle

D. SERAFIN MOURELLE

Nace en Corme nunha familia mariñeira.

Eles chámanse a sí mesmos a generación do ollo do furacán porque tiñan poucos anos cando comenzou a guerra e as súas consecuencias.

O seu pai estaba na pesca en Asturias e marcha ó frente republicano voluntario, despois cando as tropas nacionais tomas Asturias, escapa xunto con outros y remata nun campo de concentración en León.

El non coñecía ó seu pai. Un día, en Corme, dixéronlle: “Talliño, o teu pai está na calle” e alegría foi enorme porque pensaran que morrera. El, Serafín estaba contento porque non sabía o que era ter un pai.

De neno sentíu a represión ; cando acudía ó Auxilio Social –so comedores que se montaron para paliar a fame da posguerra- tiña que oir: “Os fillos dos roxos non poden entrar”

Esto, a escola, a represión fixo que tomara conciencia da situación na que vivía España neses momentos.

No 1957 embárcase e coñece mundo. Por aí adiante ve tamén cómo funcionan outros paises que non teñen unha dictadura. Tamén, como outras moitas persoas conecta coa realidad “real” o pais a través de radio Parrís ou a radio Pirenaica.

No ano 1972 conecta a traves de Stella Maris, grupos cristianos que apoiaban a xente do mar, con outra xente de diferente partidso políticos e empeza a militar no Partido Comunista.

E por suerte, pode contalo.

Exposición de Proxectos

Celebrada a semana do 14 ao 18 de abril de 2008, celebrouse a Semana das Ciencias coma outros cursos.

O Departamento de Tecnoloxía expuxo unha serie de proxectos realizados voluntariamente por alumnos/as de 4º da ESO.

Os proxectos foron elaborados aproveitando os recreos e algún martes de xoves pola tarde, ademais de usar algunha hora de clase. Este desinteresado traballo é moi de agradecer a tódolos alumnos e alumnas que expuxeron os seus traballos.

Realizouse unha mostra de proxectos acompañados de carteis explicativos, con explicacións dos autores ao demais grupos das clases de ESO e Bacharelato, segundo a planificación realizada e exposta na sala de profesores. O día de montaxe foi o mércores 16 de abril de 2008 e o de explicacións o xoves 17 e o venres 18 de abril.

Actividades de ciencia recreativa

O Profesor Diego Mazas prepara "a serpe do faraón"
O Profesor Diego Mazas prepara “a serpe do faraón”

O Departamento de Física e Química, ao longo da semana, organizou unhas xornadas de Ciencia Recreativa. As actividades desenvolvidas foron as seguintes:

A serpe do faraón

Cando se engade ácido sulfúrico a un vaso con azucre en un pouco de auga aparece a serpe do faraón. [É o carbono grafito formado que ten esa forma]

Maxia Química

Cando se bota viño en varias copas aparentemente vacias o viño se transforma en batido de amorodo, auga, gasosa e leite.

O sifón

Con dous vasos e unha goma faise un sifón, un aparello moi sinxelo pero que non deixa de nos sorprender.

Un ovo que flota na auga

Cando un ovo está fresco non flota na auga pero podemos facer que flote engadindolle sal á auga para que aumente a súa densidade.

Un indicador na cociña para identificar ácidos ou bases

A auga da cocción da lombarda conten unha substancia que cambia de cor ao engadirlle ácidos ou bases dos que se poden atopar na casa: hidróxido de sodio (moi básico), amoníaco (básico), bicarbonato (pouco básico), zume de limón (ácido), vinagre (ácido).

O diabliño de Descartes

Unha botella de plástico chea de auga ten un diabliño no seu interior. Cando se presiona a botella o diabliño baixa e volve a subir cando se deixa de presionar.

Unha fonte sorprendente

Esta fonte sorprendente e coñecida dende a antigüidade.

Exposición de maquetas, posters e exemplares todos eles adicados ao mar

O departamento de Biología e Xeología adicou a IV semana da ciencia ao mar. Cada un dos grupos nos que o departamento dá clase tratou un tema diferente, todos eles relacionados co mar.

Se elaboraron carteles, maquetas, exposiciones de ejemplares, etc.

Los temas elegidos fueron:

1º ESO
invertebrados marinos
2º ESO
mamíferos, aves y moluscos, estratificación marina
3º ESO
exposición de moluscos. Exposición: “Lo que deja el mar”
4º ESO
algas, vertidos al mar
1º Bachillerato
especies marinas en peligro
2º Bachillerato
biología marina, dinámica marina

Control automatico dun cultivo hidropónico

Cultivo Hidropónico
Cultivo Hidropónico

Durante a pasada semana das Ciencias presentouse o traballo experimental realizado por cinco profesores do IES Neira Vilas dos departamentos de Tecnoloxía, Física e Química e Bioloxía e Xeoloxía. Ditos profesores forman parte dun Seminario Permanente financiado polo CEFORE. A continuación móstrase un breve resumo da experiencia realizada así como as fotografías que o ilustran.

O proxecto presentado baséase nun estudo sobre o desenvolvemento e crecemento de diferentes especies vexetais utilizando técnicas de cultivo hidropónico.

O cultivo hidropónico é aquel no que o chan é substituído por unha solución nutritiva onde se atopan mergulladas as raíces. A vantaxe deste cultivo é que se dispón dun ambiente controlado onde se poden modificar todos os factores relacionados co desenvolvemento das plantas.

Os obxectivos propostos foron os seguintes:

  • Experimentar con cultivos hidropónicos.
  • Visionar en tempo real o experimento con axuda dunha cámara web.
  • Controlar o acendido e apagado da luz desde casa vía Web.
  • Controlar os tempos de rega co ordenador.

Os parámetros analizados durante este proxecto foron os seguintes: luz, humidade (frecuencia de rega) e temperatura da auga.

Deseñouse un programa co obxectivo de controlar o cultivo hidropónico a través dunha tarxeta interface Velleman K8055. O programa recibe da tarxeta de interface datos de temperatura, humidade e iluminancia mediante dúas entradas analóxicas conectadas a un NTC e a un LDR. O programa procesa os datos recibidos e controla, mediante tres saídas dixitais conectadas a relés, a rega, o quentamento da auga, e a iluminación.

“Cómo foi a miña vida” charlas do Departamento de Historia

Carmen Miguez Sanguiñedo
Carmen Miguez Sanguiñedo

CARMEN MIGUEZ SANGUIÑEDO

Nace en Montevideo (Uruguay) no ano 1948. Ten 59 anos.

Os pais eran de Miño, os dous marchan ó Uruguay.

A nai marcha en 1937 fuxindo por Portugal. Marchou cun balazo no ombligo. “Mi madre no me contó porqué” pero a situación era horrible. Cóntanos que xa mataran á maestra Doña María, filla do farmacéutico D. Joaquín.“Era horrible las venganzas que había en los pueblos, y era horrible también la iglesia”

O seu pai ya marchara no 1928 . Eran cuatro irmáns e a pesar ser a nai viuda reclutan a tres deles para o servicio militar.

El so voltou para ver á súa nai antes de morrer. Prometeu non volver ata que morrera Franco.

Un hirmán (tío dela) Manuel Miguez Cordal se escapou durante a guerra. Estivo no frente republicano e marchou despois a Rusia.

Carmen viviu –de referencias- a dictadura de Franco pero logo tocoulle vivir dúas na súa propia vida: no Uruguay no 1973, fuxe despues a Argentina e alí al ha de sufrirla de novo en 1976 .

Ven coa súa familia a España escapando de novo, agora da críse económica: el corralito. Establécese no 2002 en Coruña y empeza unha nova vida co seu marido que non cobra xubilación e fillos estudiando.

A súa vida é como a de tantos emigrantes, de emigrante aló, emigrante acó….

IV Semana da Ciencia

química na cociña
química na cociña

Do 14 ao 18 de abril de 2008 leváronse a cabo no noso centro as actividades correspondentes a IV Semana da Ciencia.

Os departamentos de Bioloxía e Xeoloxía, Física e Química e Tecnoloxía levaron a cabo, tanto de forma conxunta como cada un deles por separado, diversas actividades relacionadas coa Ciencia e a Tecnoloxía.