Semana Intercultural 2011

triptico_semana_intercultural
Tríptico Semana Intercultutal 2011

Neste Ano Internacional da Química, o mesmo no que se cumpren 80 anos da proclamación da Segunda República española, o IES Xosé Neira Vilas organiza a 3ª edición da Semana Intercultural, coa participación gratificante e desinteresada de convidadas/os excepcionais e de toda a comunidade educativa, na que ten un papel moi relevante o alumnado, cada vez máis protagonista. Será do 8 ao 15 de abril deste ano, coincidindo coa exhibición da exposición “Imaxe gráfica da Segunda República” (patrocinada pola Fundación 10 de Marzo) e a realización do 3º intercambio escolar co collège Notre Dâme de Ménimur de Vannes.

14 de Abril aniversario da República,conferencia: A educación e España antes durante e despois da República”

A conferencia foi realizada polos alumnos de cuarto curso: Izan Vázquez, Sara Castro e Amy Díaz

Na conferencia tratáronse os temas de: A educación e España a principio de século. Analfabetismo e atraso a importancia da modernización do ensino coa Institución libre de Enseñanza, as novedades políticas, a importancia da educación e a cultura popular durante a Segunda República española; a represión cos maestros no Franquismo co exemplo de Arximiro Rico e Gregorio Sanz. e o retroceso posterior.

Concurso de Microrrelatos Amor, ou non, en 100 palabras

Club de lectura. Actividades da 2ª avaliación

Cartel

Co 2º trimestre rematado, o Club de Lectura do IES Xosé Neira Vilas quere mostrar unha das actividades celebradas: o  Concurso de Microrrelatos  Amor, ou non, en 100 palabras, realizada en colaboración co Equipo de Dinamización da Lingua Galega.

Aquí podedes ver o cartel   que convocaba o acto cultural e as bases que seguiron os membros da comunidade educativa para participar, que se achega tamén por se outros centros o quere utilizar.

Finalmente, podedes ler a acta do xurado, na cal se recollen os criterios literarios que seguiu para escoller o texto gañador, e os tres accésit que decidiu conceder. E, por suposto, eses catro textos gañadores.

Parabéns ao alumno gañador e aos participantes merecentes desa mención especial do xurado. E tamén a toda a comunidade educativa pola boa acollida desta dinámica de escrita literaria.

Encontro de Elvira Martín Carmona co alumnado de primeiro curso

O día 14 de Abril e coincidindo con 80 aniversario da proclamación da II República. O Instituto invitou a Elvira Martín neta de Joaquín Martín Martínez, secretario do Concello de A Coruña e fusilado co moita da corporación municipal o 31 de xulio de 1936. A conferenciante falou do seu abó e da experiencia familiar no exilio.

A conferenciante, é bisneta tamén de José Rodriguez, o famoso “médico Rodriguez” e do pintor Llorens, o seu pai foi o famoso xogador Cheché Martínez; Elvira Martín tamén é nai da alumna Guadalupe Romero de primeiro curso.

A charla co alumnado de primeiro de Elvira Martín Carmona foi de grande interés para o alumnado. Estaba prevista coa duración dunha hora pero tivo que ampliarse unha hora máis pola grande cantidade de preguntas que se fixeron. A valoración foi moi positiva.

Elvira Martín Carmona

Elvira Martín Carmona e as súas entrevistadoras

[Entrevista realizada por Lupita Romero, Irene Míguez e Silvana Becerra]

Elvira Martín Carmona

Elvira Martín, mai dunha alumna de primeiro curso, acudiu ó noso Instituto na semana cultural no ochenta aniversario da República española, para falarnos de personalidade política e cultural do seu abó Joaquín Martín Martínez, secretario do Concello de A Coruña e fusilado no mesmo ano do golpe militar do 36 xunto con gran parte do resto de membros da corporación.

A II República foi a primeria experiencia democrática en España

¿Por qué fue fusilado su abuelo?

Por sus ideas políticas y por ser secretario general del Ayuntamiento de La Coruña.

¿Que hizo su familia después del fusilamiento?

Exiliarse a Buenas Aires (Argentina)

¿Cómo se ganaba la vida su familia cuando se exilio?

El pintor Sotomayor le regaló un cuadro a mi abuela, con su venta mi abuela cómpro una casa, que la transformó en pensión. Y así iniciar una nueva vida.

¿Y su padre óomo ayudaba economicamente?

A Buenos Aires el llegó con 12 años, depués, ya con más edad destacó en el futbol y así pudó ayudar economicamente a su familia, más tarde tambien ayudó con la pintura.

Elvira Martín e as súas entrevistadorasElvira Martín Carmona e as súas entrevistadoras

¿Hay algún familiar que se quedó en España?

Si, mi tío Joaquín que por estar en edad militar fue forzado a alistarse en el ejército franquista, ejército que mató a su padre.

¿Volviste a saber de tu tío?

Mi tío Joaquín murió antes de que yo naciera.

¿Y como te enteraste de la historia familiar?

Al morir Franco mi padre nos reveló a mi y a mis hermanos la verdadera historia familiar que nos acultó para proternos.

¿Y porque dice “la verdadera historia”? ¿Es que había una falsa?

Si, nos habían dicho que mi abuelo había muerto por causas naturales, ya que en vida de Franco los “rojos” no estaban bien vistos.

¿Está usted orgullosa de su abuelo?

Si, por supuesto, creo que gracias a él y a personas como el gozamos hoy en día de más libertad.